Each day counts!

Hey there, people!
Nu har jag bestämt mig för att göra en totalförändring i mitt liv. Eller nja, så total är den kanske inte, men det är vissa saker som det verkligen ska bli ändring på.
Först och främst.
1, jag ska sluta röka!   jag vet att jag sagt det minst femtioelva ggr, men nu ska jag verkligen försöka, och jag menar det. Det finns faktiskt ingenting som är bra med rökning. Ingenting! Dessutom så är det mycket pengar för en med så dålig inkomst, som mig.
2, jag ska börja träna, hårt! minst 5 dagar i veckan.
3, jag ska skaffa jobb. Jag har redan sökt ett flertal, men jag får inte ge upp. Jag måste ha något att kunna sysselsätta mig med om dagarna, orkar inte bara gå runt och göra absolut ingenting.
4, Sköta mitt rum bättre, och nu när jag har tid kan jag faktiskt även hjälpa mams med bl a. städningen.
5, Aldrig mer ska jag bråka. Det är väldigt, väldigt sällan som det händer, men när det väl händer så vet jag att jag inte kan sova gott utan att ha rätt ut det. Ingen kan väl någonsin må bra av det? så nej tack, aldrig igen.
6, Bara allmänt så ska jag leva varje dag som om det vore den sista. Jag ska aldrig vara surig och otrevlig mot någon helt i onödan. Inte för att jag är det särskilt ofta (antar jag?), men aldrig igen. Varje dag ska jag visa för mina nära och kära att de verkligen betyder. Inte så att det blir till överdrift, men för att man visar att någon betyder mycket, betyder inte att man ska tala om det varje gång man talar med varandra. Det räcker med att visa att man ställer upp för en osv. Man kan trots allt aldrig veta vad som kan hända sena kvällar.

Jag älskar livet som det är nu, men det finns alltid något som man kan förbättra sig på, right?
Puss, T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0