Tisdag

Idag är det alltså tisdag, men inte vilken tisdag som helst. Nej just det, det är den sista tisdagen innan Påsklovet, iallfall på 2007.
Denna sista tisdag innan påsk, så har jag vart i skolan, men vi det var bara en halvdag, därför efter lunch var det nämligen dags för den "efterlängtade" innebandyturneringen som var för hela högstadiet.
Vi tjejer i min klass, 9b, vann, tjooho! eller tja, iallafall kom till finalen där vi mötte lärarna, som vann överlägset!
Men det gjorde inte så mycket för min del, är ingen speciellt dålig förlorare, det viktigaste var trots allt att vi hade kul. Och det hade vi ju.

Tänkte berätta lite kort om dagarna som gott, helgen blev ju inte riktigt alls som planerat.
Lördag: Under dagen, spenderade jag den större delen hemma, fixade bl.a. ordning lite på rummet.
Det var ju bestämt att jag och Emma skulle ses på eftermiddagen, men eftersom att vi hade planer på att laga mat så blev det lite sent. Klockan hade då redan hunnit slå 19. Så vi bestämde oss istället för att ses dagen därpå.
Vid 20 tiden, så träffade jag Sara, vi var hemma oss mig. Hoppade studsmatta (vilket jag inte gjort på jättelänge, så det var lite rangligt), tog lite foton. När det började bli riktigt kallt så gick vi in och satte på en film, Nynne har jag för mig att den hette. Den var faktiskt rätt kul! skrattade gjorde man iallafall.
Sara somnade som en stock efter 10 min.
När filmen var slut så satte jag mig vid datorn eftersom att jag inte var ett dugg trött.
Klockan hann bli 2 innan Sara vaknade till liv. Då gick vi ut och tog en liten promenad.
När vi kommit hem så stod klockan plötsligt på 4! Vi fattade ingenting, fast sedan kom vi på att klockorna ställts om. Men det började ändå bli dags att sova, tyckte jag iallafall. Så jag lade mig i min sköna säng, och John Blund kom och hämtade mig.

Söndag: Söndagen blev inte heller som det var planerat. Det vart varken någon lunch eller träning med Emma. Istället tog jag en riktigt lång promenad till Stuvsta för att sola. I stuvsta mötte jag däremot på Emma då hon var där tillsammans med Disa. Pratade lite med de. Sedan var det dags att sola. Efter det knallade jag hemåt igen.
Jag åt direkt när jag kommit hem, duschade och somnade fort som attans.

Måndag: Den här dagen var däremot en helt vanlig skoldag. Slutade vid 14, då jag knallade till Annie. Hon var inte hemma fast jag fick komma för hennes pappa iallfall. Jag tänkte städa hennes rum, fast hann inte göra något speciellt, skulle möta Annie nästan direkt. Jag följde med henne och solade i Högdalen. När Annie låg och solade så satt jag på golvet bredvid, och såg årets första myra! haha wow! Jaja, Vi hade lika kul som alltid!
Efter det så var det dags att ta oss tillbaka till Annie. När vi var vid Annie märkte jag att klockan var 16.06, och kom på att jag skulle möta Emma 16.15, så jag var tvungen att gå mot henne. Hur lite jag än ville lämna Annie så var jag tvungen. Vi ses ju snart igen.
Det var meningen att jag och Emma skulle på träning, men bussen vi skulle tagit var helt försenad, så vi hann inte.
Istället gick vi runt i huddinge och gluttade lite, hittade en jättefin väska dessutom. Och Emma ett par fina skor, som jag definitift ska haffa!
Lite senare mötte vi upp Jocke, så vi gick runt lite alla tre, men sedan var det dags för oss att ta oss hem.
Somnade "sent" på kvällen, därför att min lillebror skulle sova inne hos mig, och han var ju så tvungen att ligga och glo på film hela kvällen, så jag somnade inte förens vid 21. haha, det är vad jag kallar sent!

Tillbaka till tisdag, nu hade jag tänkt att ta en skön promenad!
Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0