Embrace the spring!

hej där!
Så nu är det torsdag. Idag var det nästan en helt vanlig dag. Jag vaknade av att klockan ringde 6.30, klev upp ur sängen, åt frukost, gjorde iordning mig och åkte till skolan. Mötte Annie och Maxen en stund vid lunch eftersom de ändå hade vart hos Annies farmor och ätit. Max är då Annies underbara hund! väldigt sprallig, men vem är inte det nu vid våren? (han är dock alltid det, men det spelar ingen roll!).
På tal om våren, det är verkligen kul att se hur glada och pigga alla blir nu när våren är kommen. Våren är verkligen en mysig årstid, då myror,mygg och spindlar tittar fram (I vanliga fall är myggbett det mest irreterande jag vet, fast just nu i början så går det att acceptera). Men bäst av allt är att man verkligen kan se och märka att våren är här och sommarn börjar närma sig, det ser man på alla glada människor, det härliga vädret, proppfullt på stan och då utekvällarna blir allt senare.

Tillbaka till min dag.
Vi fick sluta lite tidigare idag, vi hade någon vikarie (som var galet lik Jesus) som tyckte vi jobbat tillräckligt bra.
Fast det spelade ändå ingen roll för mig, jag var nämligen ändå tvungen att vänta på Disa som slutade 20 min senare. När hon slutat så åkte vi till huddinge, fick sällskap av Sara, Sawan och Jalle på tåget. I huddinge gick vi runt och glodde lite och pratade om lite mellan himmel och jord. Sedan så kände vi för att ta en liten fika, men kunde inte betala någonstans eftersom inget café tog emot betalning med kort, så vi köpte någon slags brownie och en dricka på coop istället och gick och satte oss vid ett bord, haha! Så satt vi där en stund, och pratade ännu mer, om den efterlängtade(!) sommaren bland annat. Efter det fortsatte vi att glo. Med min beskrivning så kanske det låter som att vi hade jättetrist, men det hade vi inte!

Tänkte passa på att berätta lite om Disa.. Vi har kännt varandra i sisådär 3 år (med perioden i 5an borträknad).
Vi har haft en väldigt nära relation, i stort sett hela tiden. Vi har haft ett bråk, kan iallafall inte minnas några fler.. Och det bråket var ett helt meningslöst ett. Efter det har vi haft bra kontakt hela tiden. Även fast vi inte har umgåtts mycket det senaste året, så har vi ändå hela tiden lyckats hålla kontakten bra. Hon har alltid vart en utav de allra bästa. På somrarna har vi våran tradition, nämligen båtresan. Eller tja, vi har gjort den två somrar i rad nu, och det ska bli en fortsättning har vi sagt. I sommar så kanske, förhoppningsvis så kanske vi får åka ut med båten på alldeles egen hand. Det är bara att hålla tummarna på att papsen ger med sig.
Disa, världens bästa Disa. Det är en tjej som jämt och ständigt lyckas få mig på så mycket bättre humör, hon förgylller min dag, liksom lyser upp min tillvaro.
Hennes sätt att helt plötsligt dyka upp och skrämma mig, sättet hon skrattar på, bara sättet hon är på, det är det som gör henne så speciell. Hon är verkligen speciell, och jag är verkligen hur lycklig som helst som fått möjligheten att lära känna och ta del av denna underbara människa!
Disa, är faktiskt en bästa vän, och jag älskar henne!

image3


Kommentarer
Postat av: Disa

du är bästa vän för mig också,älskar dig sötnos!

2007-03-31 @ 13:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0